Het Klachtenloket Openbaar Vervoer heeft als doel te informeren, te verwijzen en waar mogelijk in klachten te bemiddelen. Daarnaast heeft zij een verzamel- en signaleringsfunctie. Het loket registreert en bundelt alle klachten die reizigers voorleggen. Dit biedt inzicht in klachten en vragenpatronen. Overheden, vervoerders, belangenorganisaties en andere stakeholders kunnen de informatie analyseren en gebruiken voor beleidsvorming, bedrijfsvoering en het verbeteren van het openbaar vervoer.
In het dashboard vindt u de meest recente informatie over afgehandelde klachten. De cijfers van de voorafgaande maand worden maandelijks gepubliceerd. Bovenaan het dashboard ziet u tot welke datum de informatie is bijgewerkt. Het dashboard geeft inzicht in de aard van de klachten, de manier van afhandeling en het behaalde resultaat.
Wilt u meer inzicht in klachten- en vragenpatronen? Raadpleeg dan onze signaalrapportages. Voor een overzicht van de jaarcijfers verwijzen we u naar onze jaarverslagen.